Hebahan

Friday, May 30, 2014

Sukarelawan / Volunteering di Petrosains

Anda sudah habis belajar tetapi masih tiada mood mencari kerja??

Anda sedang cuti semester tetapi tak tahu nak buat apa bila cuti panjang 2 ke 3 bulan nanti??

Anda sedang tunggu keputusan peperiksaan SPM/STPM/Asasi/dll dan ada tempoh yang agak lama sebelum meneruskan pengajian??

Anda betul-betul ada banyak masa dan boleh beri komitmen dengan kerjaya separuh masa??

Jika YA... menjadi sukarelawan atau volunteer di Petrosains merupakan jawapannya. Pasti masa kosong anda terisi dengan berfaedah. Banyak ilmu baharu boleh dipelajari.. banyak lingkungan kawan,rakan dan sahabat handai.. tanpa mengira usia, bangsa dan jantina.

Pengalaman yang berharga... platform untuk anda mengasah kemahiran berkomunikasi, khidmat pelanggan (atau kita sebut soft skills) di samping menambah keyakinan diri berdepan di khalayak ramai, melayan karenah anak-anak kecil, bangsa asing dan orang kelainan upaya.. semuanya anda boleh dapatkan secara PERCUMA dengan menjadi sebahagian keluarga besar sukarelawan Petrosains.

Jangan risau.. kerana anda akan diberi latihan... on job training yang amat membantu ketika berkhidmat kelak di samping program orientasi atau kita panggil Volunteers Orientation Programs (VOP) yang boleh dikatakan rancangan atau program orientasi yang takkan pernah rasa bosan (macam orientasi sekolah, universiti, kolej dll), malah anda akan kenang sampai bila-bila (lebih-lebih lagi dapat naik tingkat 86 menara 2 KLCC dan jejantas udara ataupun skybridge)

Tak percaya??

Saksikan beberapa batch atau in-take yang tak berapa mutakhir ini..





Apa macam?? Menarik ? Atau bosan??

Cuma satu nasihat sahaja.. menjadi volunteers bukan tempat yang sesuai orang yang berorinetasikan wang. Kalau nak kumpul duit poket... menjadi volunteers bukan pilihan yang bijak. Petrosains bukan tempatnya. Tapi itu bukan bermakna perkhidmatan anda percuma.. tetapi dibayar dalam bentuk honorarium sebagai tanda penghargaan. Not bad juga rate bayarannya; RM 5 sejam (weekdays), RM 6 sejam (weekend) dan RM 7 sejam (Public holiday).
Jadi, jika anda berminat dan ingin dapatkan maklumat lebih lanjut, bersama hasrat mahu mengisi borang menjadi volunteer, sila klik di sini. Selamat berkhidmat. Dan dijamin takkan meneyesal. :)

No comments:

Post a Comment