Hebahan

Thursday, May 29, 2014

Panda ... dalam kenangan

(p/s:Maaf..entri ini sedikit beremosi. Bernada pilu bak ditusuk sembilu)

Bagi mereka yang belum menegnali Panda.. boleh berkenalan dengan Panda di sini.



Inilah Panda milik beta yang telah berbakti selama 20 tahun. Tahun 1994 kita berjumpa..papa ajar aku macam mana bawa motor sewaktu umurku menginjak 10 tahun.

Tahun 1997 kita berpisah. Kau di KL, aku di KB. Namun tahun 2000 kita bersatu semula di KB. Kau terus berbakti Panda.

Dari alam sekolah..sehingga masuk kampus hijau UPM...sampailah kau bawa aku ke tempat praktikal di MPOB, Bangi lama...setiap hari meredah lereng bukit yang curam.. dalam. Amat mencabar.

Tamat ijazah..kau ikut aku ulang alik ke Rawang untuk training GEMS under Khazanah...ke Damansara..jadi agen Vads buat seketika..sehinggalah aku berumahtangga..kini beranak dua..kau tak jemu-jemu bawa aku ulang-alik Putrajaya-KLCC demi sesuap rezeki.

Kini sudah 20 tahun Panda..kau sudah tua. Kau sudah uzur. Namun kudratmu terus aku kerah. Mungkin hingga titisan minyak yg terakhir.

Terima kasih Panda. Atas segalanya.. Hanya Allah mampu balas segalanya.. Kau kembalilah kepada pemilikmu. Aku serahkan kembali dari mana kau datang.

No comments:

Post a Comment