Hebahan

Saturday, August 27, 2011

Salam Aidilfitri : Sesuci Ramadhan, Syawal Terindah :)

Ini adalah entri tahun lepas

Dan sekarang entri untuk tahun ini. Mungkin lebih kurang sama saja ucapannya atau isi kandungannya saban tahun. Kan??

Apa-apapun TT mengambil kesempatan mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir Batin daripada saya Mustakim, isteri Nurulhuda dan baby Maya.

2009 selaku orang bujang raya sendiri
2010 raya berdua bersama isteri
2011 raya bertiga sudah ada penyeri.. ALHAMDULILLAH :)
Raya berempat?? 201X jika dipanjangkan nyawa~

Tahun lepas balik Kota Bharu raya pertama. Tahun ni memandangkan ada anak kecil, dan pasti sukar  jika berjalan jauh, maka beraya di rumah mertua tahun ini. (Lagipun memang giliran kampung isteri.. hehe). Tahun ni beraya di Sungai Besar. Insya allah Raya Haji balik KB. Nak memperkenalkan Sumayyah Hannani pewaris generasi baru.

Apa kesan Ramadhan terhadap diri kita?? TT telah dapat balik berat sebelum kahwin yakni 53 kg. Macam tak percaya tapi itulah hakikatnya. Haha. Mungkin tercabar dek isteri tercinta yang dapat balik berat badan sebelum hamil.


Itu dari segi fizikal.. Dari segi mental?? Mungkin cabarannya berpuasa sambil bekerja 8 jam. Tak sama macam belajar dulu-dulu. Dari segi rohani?? Moga kesan tarbiah Ramadhan.. kita menjadi hamba-Nya yang bertaqwa. Adakah ini Ramadhan kita yang terakhir??

Berdoalah kita moga sempat ketemu Ramadhan lagi. Walaupun kita meraikan kemenangan di bulan Syawal. Lebih-lebih lagi tahun ini kebetulan sehari sebelum Merdeka. Maka, dengan tema Merdeka Raya, siapakah yang sebenarnya merdeka?? Syaitan juga merdeka.. tidak lagi dibelenggu. Kan?



Malaysia merdeka tidak dijajah
Rahmat melimpah di bumi bertuah
Setulus ingatan doa digubah 

Sesuci Ramadhan, Syawal terindah


Pecah kaca pecah gelas
Sudah baca harap balas

Sekarang ada dapat?? Klasik pantun ni :)

No comments:

Post a Comment