Hebahan

Wednesday, April 11, 2012

Arema (Indonesia) 1-3 Kelantan (Malaysia) | Piala AFC 2012

Kali terakhir entri pasal bola adalah mengenai Champions League dan Europa League di mana kedua-dua Manchester tidak dapat beraksi setelah kalah terduduk. Chelsea satu-satunya wakil Liga Perdana Inggeris yang terus mara. Haha. (Gunners pun yang ado)

Hebat sangat kah Liga Perdana Inggeris (BPL)? Hebat tak hebat.. itu yang paling ramai penonton. Dah macam filem David Teo. Laku = Untung. Tapi.. sesetengah liga bola sepak yang mempersembahkan bola sepak yang sebenarnya, yang menjanjikan lebih banyak aksi, kurang drama & gosip murahan menerima nasib berbeza.

Tak percaya? Peminat tegar BPL dihidangkan dengan berita seperti perang saraf, rumours jual-beli pemain termasuklah kisah peribadi. Contohnya kisah kecedaraan 'bodoh' yang dialami kaki Aguero disebabkan plaster pun keluar berita.

Dan semestinya kisah perang saraf, dan serang balas menjadi bahan utama. Terkini, Arsene Wenger sindir pengurusan Manchester City. Labih kurang macam ni kalau Wenger cakap loghat utara;

" Hangpa nak beli sapa pulak. Hari tu.. hangpa dah dapat kolo Toure, Adebayor, Gael Clichey dan Samir Nasri" Ha ha ha. Menonye molek~

Apa contoh Liga Bola Sepak yang patut dipandang?? Bukan dengan pandangan sepi, sebelah mata yang menjengkelkan ya..

Satu tamparan. Dush~ La Liga contohnya.. dah jadi macam filem Bunohan, Songlap dan yang senasib dengannya. Cuba bayangkan.. Real Madrid yang sedang menerajui liga dah ada 100 gol. Padahal masih ada beberapa baki perlawanan lagi. Dan Barcelona mengekori rapat. Dan kedua-dua kelab ini mendominasi La Liga (Liga bola sepak Sepanyol).

Macam mana pula Liga Malaysia yakni Liga Super?? Adakah sekadar kisah jaguh kampung saja, yakni pasukan Kelantan dan Terengganu yang beraksi di Liga Juara-Juara Asia 2012 ataupun AFC 2012. Bagaimana perkembangannya? Terengganu malas nak cerita sebab kalah lagi petang tadi.

Cuma yang unggul dan ampuh buat masa ini semestinya pasukan Kelantan. Lihat kedudukan dalam kumpulan di bawah. Biarpun 3 pasukan teratas berkongsi mata, namun perjalanan dan perjuangan masih jauh lagi. Harap-harap Kelantan dapat lepas ke pusingan kedua kelak.


Jom layan video ini. Kelantan bertandang ke Malang namun beraksi cemerlang. The Red Warrior berjaya mengalahkan pasukan Arema (Indonesia) sekali lagi. Kali ini dengan kemenangan 3-1. Tahniah diucapkan. Ghadar harus bermain dalam Liga Super.




p/s: Tetap ralat dengan isu TSAM dogantung 30 bulan. Tak patut!

No comments:

Post a Comment