Hebahan

Sunday, May 1, 2011

CDC April 2011

1. British Royal Wedding


Tanpa ragu, inilah berita paling hangat bulan April. Perkahwinan di-raja Britain. Prince William & Kate Middleton.

Antara tetamu yang hadir Mr & Mrs Beckham
Tukang Tulis - Ashraf Muslim pun sudah selamat bertunang. Dan juga pasangan Zahiril Adzim-Shera. Tahniah, moga urusan ke jenjang pelamin dipermudahkan-Nya :) 

2. FENOMENA

Faham apa itu fenomena? Pastinya ia akan menjadi tumpuan, perhatian segenap pancaindera kita. Ini dia 2 rancangan realiti TV terbaik pilihan tukang tulis buat masa ini. Inilah fenomena terbaru. Antara rancangan realiti TV tempatan terbaik setakat ini pada pandangan peribadi. AF9 dan Mentor 5 tak berdaya melawan.

a) Maharaja Lawak



Tukang Tulis - Sokong Jambu! I'm sorry~ tak langgan pakej Mustika lagi. Haha

b) Imam Muda 2


Musim kedua sudah bermula. Perjalanan 10 imam muda akan diuji. Ada 2 orang dari negara tetangga, Singapura dan Brunei. Jika tahun lalu ada penternak kambing, kali ini ada jurutera, guru besar dan pernah mewakili negara di dalam sukan gimnastik. Nak kenal lebih lanjut kesemua calon? Klik sini.

Tukang Tulis - ASTRO nampak 'kurang bijak' apabila 2 rancangan realiti TV yang berkualiti ini ditayangkan serentak setiap hari Jumaat. Berbelah bagi dibuatnya.. tapi disebabkan tak langgan pakej Mustika, ..... (fill in the blank :)

3. Sai Baba tiada lagi


Dulu heboh satu dunia kononnya dialah "dajjal" bermata satu yang dimaksudkan. Kononnya punya pengikut yang ramai hatta boleh menyembuhkan penyakit yang kronik. Akhirnya, Sai Baba menghembuskan nafasnya yang terakhir. Ternyata dia bukanlah "orang" yang dimaksudkan.


Tukang Tulis : Dunia semakin tenat.. di hujung usia. Tanda-tanda kiamat semakin kuat. Ramai yang 'fanatik' dengan "The Arrival". Kata konspirasilah, agenda Yahudi dan sebagainya. Sebagai Muslim, kita harus percaya rukun Iman ke-5. Maka, sama-sama bersedialah menghadapi hari perhitungan. Usah gusar...

4. SPRM, oh, SPRM


Tragedi kematian Ahmad Sarbani Mohamed, Penolong Pengarah Pejabat Kastam Pelabuhan Klang telah mengejutkan kita semua. Beliau ditemui meninggal dunia di Pejabat Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) di Jalan Cochrane pada 6 April yang lalu.


Terlalu banyak persoalan yang masih tidak terjawab tentang kematian Allahyarham Sarbani yang berlaku setelah kes kematian Teoh Beng Hock masih menemui jalan buntu. Satu lagi misteri, belum terungkai ,menjadi teka-teki. Tak terbukti lagi siapa benar, siapa salah. Takziah buat keluarga mangsa.



Tukang Tulis - Emel 1Malaysia! Emm.. bagaimana pelaksanaannya? Dan langkah menyediakan makanan berkhasiat di sekolah merupakan langkah bijak. Kawal obesiti sebelum menjadi barah di masa hadapan. Dan sudah pasti nasi lemak hanya 2 kali seminggu~

5. Shaheizy Sam - Bintang Paling Popular


Tukang Tulis - Ameng Spring kena penjara 8 tahun angkara 'anugerah' dadah.

6. Anugerah Sukan Tempatan  

Pun ada. Siapa kata artis menyanyi, berlakon saja ada anugerah? Dan angerah ini juga diundi oleh peminat sukan tanahair. Ala- ala ABP juga ni. Memperkenalkan.. anugerah sempena ulangtahun Pertama ASTRO Arena. Semua pemenang ini adalah berdasarkan undian oleh peminat di laman web Astro Arena.

Atlet Lelaki Dalam Pasukan Pilihan
SAFEE SALI (Bola Sepak) – Berdasarkan prestasi Safee Sali dalam Piala AFF Suzuki dan sumbangannya terhadap kemenangan Malaysia pada tahun 2010


Atlet Perempuan Dalam Pasukan Pilihan
NUR AYUNI ABD HALIM (Menembak) – Berdasarkan prestasinya dalam pasukan menembak yang berjaya merangkul emas di Sukan Komanwel 2010 lalu


Atlet Peningkatan Prestasi Pilihan
AMIRUL HAMIZAN IBRAHIM (Angkat Berat) – Mendapatkan pingat emas dalam acara angkat berat Sukan Komanwel 2010.

Atlet Harapan Pilihan
KHAIRUL FAHMI (Bola Sepak) -Berdasarkan prestasinya yang meningkat dari pasukan junior kini menyertai pasukan Senior dan pencapaian sepanjang 2010 terutama Piala AFF Suzuki.

Tahniah kepada para pemenang :)

Tukang Tulis - Dengar cerita Zaquan Adha sudah gantung but! Khabar angin kah?

7. Bola Sepak 

Tadi anugerah sukan anjuran tempatan. Peringkat antarabangsa pun tak mahu kalah. Maka..tahniah Gareth Bale dan Jack Wilshere atas gelaran Pemain Terbaik dan Pemain Muda Terbaik pilihan juri PFA. Kesebelasan Utama pilihan juri PFA di sini. Manakala Scott Parker telah dipilih oleh wartawan Sukan selaku pemenangFootball Writers' Association Footballer of the Year 2010-11. Tahun lepas Rooney yang menang. Ala-ala anugerah SAM di Malaysia gitu~

Scott Parker

Jack Wilshere
Gareth Bale

Tukang Tulis - Real Madrid kalahkan Barcelona dan memenangi Piala Raja Sepanyol, namun kalah peringkat Separuh Akhir pusingan pertama Champion League. El clasico betul.. peminat bola pasti terhibur 

8. Formula 1, Sepang International Circuit (SIC) 2011


3 nama ini melakar kejayaan Sebastian Vettel mewakili pasukan Red Bull, Jenson Button (McLaren-Mercedes) dan Nick Heidfeld (Renault)


Tukang Tulis - Akhirnya kemelut Datuk Misbun-BAM menemui jalan keluarnya, iaitu Datuk Misbun memilih untuk berundur. Tepatkah?

9. Pilhanraya Sarawak

Terbukti.. BN masih relevan walaupun.. semakin hilang kerusi di bandar dominasi kaum Cina. Itu realitinya~ Apa-apapun, tahniah kepada BN.


Tukang Tulis - Maknanya Pilihanraya Umum ke-13 semakin dekat. Anda sudah berdaftar?

10. Boboiboy - satu lagi fenomena


BoBoiBoy merupakan animasi tempatan terbitan Animonsta Studios Sdn. Bhd. yang dicipta oleh sekumpulan tenaga mahir yang sebelum ini pernah mencipta Upin & Ipin 'pereka' Upin & Ipin. Tontonlah kehebatan Boboi Boy, Ya Ya, Ying dan Gopal 4 hero kartun malaysia yang baru ini. Very the 1Malaysia :P

Tak nak bandingkan antara Boboi Boy dengan Upin Ipin sebab kedua-dua mereka mempunyai kekuatan dan keistimewaan masing-masing. Ini satu persaingan yang amat sihat. Bagi yang tak pernah tengok, memang rugi sangat sebab siarannya bermula jam 7 malam setiap hari Ahad.

BoboiBoy seorang kanak-2 yang berusia 10 tahun dan stay dengan atuknya iaitu Tok Aba. Budak ini ada kuasa mengawal tanah, angin dan petir. Dan kemuncaknya dia boleh jadi 3 BoboiBoy (ala-ala Super Saiya gitu)

Ya Ya pulak seorang kanak-kanak perempuan yang menjual biskut tetapi sayang biskutnya rasa macam "kertas pasir". Si Ya Ya nie ada kuasa boleh terbang dan kuat. Manakala Ying pula kanak-kanak perempuan Cina yang boleh berlari selaju Flash, cuma kelemahannya adalah tidak boleh bersin sebab kalau dia bersin .. dia akan kehilangan kuasa dia ... dan terpaksa bersin semula untuk dapatkan kuasanya semula. Haha

Gopal pastinya kanak-kanak lelaki India yang mempunyai sentuhan ajaib kerana setiap benda yang dipegang akan menjadi makanan tapi dengan syarat dia mesti dalam keadaan takut baru kuasanya macam menjadi bertambah menarik.

Tidak dilupakan juga watak jahat seperti Adu Du ... Probe ... Computer ... dan Emperor ....


Tukang Tulis - Identiti Lelaki Y terbongkar sudah?Adakah ini "superhero" Malaya terbaru?

No comments:

Post a Comment