Hebahan

Sunday, May 31, 2009

Episod akhir ~


Ada 2 episod akhir yang hendak dikhabarkan. Memandangkan aku dah ulas isu ini dari awal lagi. Tak sedap sebenarnya nak ulas 2 cerita ni, tapi apakan daya, bak kata pepatah, alang-alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan. Kan?? 2 episod akhir yang klise...yang tak boleh lawan 2 episod akhir Prison Break yang sudah berakhir.

Maka, tak dapat tidak...ingin disahkan kemenangan Chelsea merangkul piala FA. Guus Hiddink membuktikan sentuhan "midas"nya. Dapat juga Chelsea satu piala. Dan Chelsea juga sebenarnya bermain lebih baik menentang Barcelona berbanding MU. Haha. Kemenangan 2-1 walaupun ketinggalan 1 gol pada minit pertama lagi hasil jaringan Saha, tetapi Lampard akhirnya tak lambat menjaringkan gol kemenangan setelah Drogba mendapatkan equaliser.

Masih lagi berita bola. Tetapi bola politik. PKR yang mendapat tendangan penalti di Penanti tak mensia-siakan peluang ini dan ini menjadikan agregat terkini 5-1! Biarpun PKR menang dengan majoriti yang lebih besar, harus diingatkan bahawa 46.15% sahaja yang keluar mengundi. Maknanya pengundi tegar BN buat tak peduli je. Mereka tak nak pangkah Kak Min yang tiba-tiba glamour nak lawan isteri Ustaz Akhil Hayy, Puan Maizawati Zainal.

Cukup sampai di sini. Melaporkan dari luar jendela~

2 comments: