Hebahan

Sunday, February 12, 2012

Noktah!

Aku mahu berhenti menulis. Noktah!

Muktamadkah?

Atau hanya propaganda semata-mata.

Aish!

Serius kot...

Adakalanya memang rasa itu sempat singgah. Sambil lewa saja melewati keresahan hati yang membungkam. Cewah~

Apa kes?

.......................................................

Aku mahu berhenti menulis. Noktah!

Itu satu kenyataan kah? Atau hanya satu ayat seruan?

Menyeru orang ramai supaya terus melekat dan mengikuti perkembangan blog ini...

Walaupun....

Ah! Aku pesimis. Dan aku juga optimis.

..........................................................

Aku mahu berhenti menulis. Noktah!

Noktah bertindih :

Maknanya masih ada lagi keraguan. Kesamaran yang menghantui diri si tukang tulis.

Aneh? Mana misinya? Atau sudah ada resolusi terkini.. baru lagi.

Aku terkesima..terjerat lagi oleh rasa sangsi.

Tiada pendirian!

.........................................................

Aku mahu berhenti menulis. Noktah!

Eh, silap! Koma,

Aku mahu berhenti menulis, buat seketika saja

Sejurus hati rawan melayan karenah perasaan

Penangan yang berpanjangan.. tiada kesudahan.

Tapi sampai bila?

Menanti sampai mati.. ATAU 

menunggu macam dungu

.......................................................

Aku mahu berhenti menulis. Noktah!

Sebab boleh mula perenggan baru

Fasa hidup lama ditinggalkan

Transisi bagi meneruskan legasi

Transkripsi buat pencetus revolusi

Yang ternyata bukan ilusi

Sebaliknya persepsi itu berubah

Demi harga digniti diri.

...........................................................

Aku mahu berhenti menulis. Noktah!

Ada aku kisah?

Ini dia noktah terakhir

.

Nah kau

.

.

.

No comments:

Post a Comment