Hebahan

Monday, June 27, 2011

PEREMPUAN

Perempuan-perempuan
Di sekeliling aku
Yang aku sayangi
Yang aku cintai
Tanpa mereka
Hidup ini tak bererti

Perempuan-perempuan
Di sekeliling aku
Beraja di mata
Bertakhta di hati
Amanah & tanggungjawab
Tergalas di pundak lelaki
Macam aku

Perempuan-perempuan
Di sekeliling aku
Pelengkap hidup
Penyeri hati
Penawar duka
Penyejuk mata

Perempuan itu...
Ibuku
Insan yang mengandungkan
Serta melahirkanku
Jasa & pengorbananmu
Tiada asa untuk digalas
Tidak ternilai untuk dibalas
Susumu takkan dibalas tuba
Baktiku kepadamu cuba dilaksana

Perempuan itu...
Isteriku
Teman sehidup semati
Berkongsi hidup
Suka duka tawa canda
Menyemai kasih di taman cinta
Ke akhir hayat ke Firdausi
Setia berdiri di segenap posisi
Menjadi tonggak kejayaan
Nadi kemegahanku



Perempuan itu..
Puteriku.. zuriatku
Segala doa & harapan
Moga kebaikan & keberkatan
Mengulit mimpi indahmu
Lalu terjaga melarik realiti
Moga cerah masa depanmu
Terjamin redha-Nya

Perempuan itu...
Adikku
Perlukan bimbingan
Juga dorongan
Serta perhatian
Bukan tempelan
Tetapi tanggungan
Menyusuri rentetan kejayaan
Melalui denai kepayahan
Dengan meyakinkan
Lalu bijak, masak & matang

Perempuan-perempuan
Di sekeliling aku
Fitnah juga ujian
Mehnah juga dugaan
Bukan barang permainan
Tapi punya perasaan
Lindungi & pelihara
Agar hati tidak rawan
Hidup tidak keruan

No comments:

Post a Comment