Hebahan

Thursday, May 19, 2011

Program Orang Pejabat (POP)

Dalam kesibukan aku membuat persiapan bergelar seorang bapa, aku tak dapat mengelak daripada melakukan rutin harian yang sememangnya kewajipan aku selaku pekerja yang dibayar gajinya setiap bulan. Makan gajilah katakan~

Debaran menanti kelahiran.. memang dirasakan. Tetapi kerja mesti jalan. Kena profesional. Sampai tahap tak boleh campur-adukkan isu kareer dan keluarga. Masalah peribadi tak boleh dibawa masuk ke pejabat. Maka, timbunan kerja di pejabat, beban itu tak payahlah dibawa ke rumah! Kan?


Kalau orang gomen kata "saya yang menurut perintah".. maka orang bukan gomen kata "Yes boss! Boss is always right". Dan tidak lupa juga pepatah 'pepatung' "Customer is always right!". Itu dia... Tapi kalau pelanggan nak servis cepat, dan bos minta buat kerja lain.. macam mana pula? Yang mana satu kena ikut? Ketua atau pelanggan? Gajah sama gajah berjuang, pelanduk tersepit di tengah-tengah~

Kita tiada pilihan. Nak melawan? Tak pasal-pasal buang karan! Kena sembur kira nasib baiklah. Bak kata pepatah, "Kita ni mentimun saja. Mereka itu durian. Digelek kita luka, kita gelek pun terluka." Kan? Tapi kalau durian dah jadi tempoyak, kena gelek juga dengan timun. Ops :P

Apa-apapun.. Program Orang Pejabat(POP) sudahpun berjalan dengan lancarnya. Koordinatornya si Amat Bang Bang Boom! Kenal tak? Mesti familiar tengok wajah dia di kaca TV kan?


Durasi programnya 6 hari. Siap berkampung di JB lagi. Maka, aku kena buat Science Show dengan tajuk Paper Lama Show (featuring K.I) di SK Bandar UDA 2. Terima kasih adik-adik menyambut kehadiran abang dan kakak KLCC. Tapi korang lagi gerek seh~ Yang penting hanya pasar karat je yang sempat singgah walaupun Kota Singapura seberang Tambak Johor saja. :)


Inilah kami kesemuanya.. 20 orang. Alamak, abang Redzuan je yang tiada dalam gambar ini. Sebab dia jadi abang kamera! Dan buat kesekian kalinya, berdiri di atas jejantas udara sekali lagi. 6 hari yang begitu cepat berlalu. Lupakan seketika beban kerja di pejabat. Yang penting kita enjoy~ dan semakin semangat bekerja, beribadah.. dan berbakti!


Cuma satu je yang spoilt.. Kureng lah.. Terus terang cakap, trend sekarang, kalau berkursus ke segala mak nenek berkaitan dengan training.. mesti koordinator atau urusetia suka kenakan denda kalau TER.. lambat. Dendanya seperti kena nyanyi, kena menari.. atau trend terkini.. kena buat lawak sampai orang gelak! Very the Raja Lawak~ 

Maka... aku lebih sanggup men'sumbang'kan suara daripada bergoyang badan, menari mengikut rentak irama. Aku memang keras.. kayu.. kalau dipaksa menari. Sebab nanti aku akan salahkan lantai~ Hahaha. Untunglah siapa pernah dengar aku menyanyi :P

1 comment: