Hebahan

Sunday, December 26, 2010

Aku dan lelaki itu...

Aku memilih dia
Sehidup semati
Sebagai teman hidup
Bersuami isteri

Lelaki itu memilihnya
Mencintai dan dicintai
Tanpa ikatan suci
Sudah macam laki bini

Aku punya pelabuhan
Lelaki itu ada persinggahan
Punyai fitrah, nafsu dan keinginan
Tiada syak, tiada keraguan

Aku menikmatinya
Lelaki itu merasainya
Tiada bezanya
Cuma dosa atau pahala
Syurga mahupun neraka

Aku bersyukur
Lelaki itu mennggelupur
Bila si dia sudah hamil
Lelaki itu tak mahu mengaku
Aku mahu bertanggungjawab

Aku berharap
Menggalas amanah
Bakal bergelar ayah
Lelaki itu mengelak
Tak mahu berjumpa
Apatah lagi terserempak

Sudah 4 bulan
Aku berdoa
Moga ibu dan anak selamat
Bertambah zuriat bercambah umat
Lelaki itu tak keruan
Harapkan keguguran
Mendoakan kecelakaan

Aku sanggup
Korbankan ego
Beralah berundur
Moga dia terhibur
Tiada khuatir
Lelaki itu pengecut
Pentingkan nafsu sendiri
Kecut perut
Risau berpanjangan

Aku mahukan anak itu
Tak kira lelaki atau perempuan
Aku tak kisah
Lelaki itu menolak mentah-mentah
Asalkan tidak lahir ke dunia
Atau sekadar jadi mangsa buangan kelak

Aku dan lelaki itu...
Apa bezanya ?
Aku punya isteri
Selalu buat dapat pahala
Lelaki itu tidak berbini
Hatta buat  sekalipun
Dosa melata

Gambar Hiasan semata-mata :)
Tukang Tulis: Ini hanyalah puisi, coretan hati. Jika anda pembaca lelaki, anda boleh memilih menjadi lelaki itu atau sebaliknya. Jika anda pembaca wanita, anda berhak bersama lelaki itu atau sebaliknya. Wanita yang baik untuk lelaki yang baik - Surah An-Nur ayat 26 :)
Terjemahan Dalam Bahasa Malaysia Tafsiran Ar-Rahman   

(Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan- perempuan yang baik. Mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang dikatakan oleh orang- orang (yang jahat) mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan yang mulia.

2 comments:

  1. mus, 2 bkan imam muda asyraff ker baju hijau 2?

    ReplyDelete
  2. alizam> ya betul..suka sangat tengok pasangan bahagia ni :)

    ReplyDelete