Hebahan

Tuesday, February 16, 2010

JADI alas perut~

Ada rakan menegur.. "Eh, kenapa kau makin kurus? Diet nak kahwin ek??"

Lepas tu, seorang budak ma'ahad pula tegur "Bila nak besar ni??" TEET!

Emm.. apa aku nak jawab. Aku kata mungkin sebab selalu puasa sunat kot. Isnin dan khamis. Bila masa nak bersenam kalau siang malam sibuk dengan kerja. Banyak juga faedah puasa sunat ini. Selain ianya ibadah, puasa juga mendidik nafsu kita. Dan bonusnya ialah kita berdiet secara tidak langsung.

Akan tetapi, semenjak dua menjak ni, akhir-akhir ni, dewasa ini, kebelakangan ini, jadual makan aku memang tak teratur. Jadual tidur aku memang tak teratur. "Jam biologi" aku sudah mula "biol". Gara-gara aku bekerja mengikut waktu shift sekarang. Aku boleh adapt atau serap dengan cepat suasana dan gaya baru ini TAPI ia memakan masa.

It takes time to adapt with new culture & environment. Nasib baik tak culture-shocked saja. Kadang-kadang aku terskip meal yang sememangnya tak baik untuk kesihatan. Boleh jadi gems balik ni kalau makan tak mengikut jadual. Kan? Maka inilah jawapannya...


Roti feberet aku. BEE'S. Lagi best daripada roti Gardenia atau High5 yang harga 60 sen tu. Alaa.. yang ada perisa vanila, coklat, jagung dll tu. Roti ni pun banyak pilihan perisa. Paling best semestinya perisa coklat, kopi putih dan strawberi. Sudahlah sedap.. murah pulak tu. Samah jah! Jimat pun jimat.. kawe kena taruh duit dale tabung nok menikoh esok luso~ My best friend when i have to skip meal time...

No comments:

Post a Comment