Hebahan

Sunday, February 14, 2010

Carta menJADI

Chop! Tweet! Tunggu sat..

Kasi briefing sket. Apa kes ni??

Ok laa.. staright to the point. Terus ke isi penting. Jika sebelum ni, blog ini ada carta HANGAT setiap kali hujung bulan, maka sempena ulangtahun kelahiran PERTAMA blog Hitam Putih Kehidupan - misi si tukang tulis, ada hadiah istimewa untuk pelayar-pelayar di lautan siber ini.

Hadiah baik punya... besar punya. Itulah dia carta MENJADI, yang akan muncul setiap pertengahan bulan, insya allah. Carta apa?? Carta lagu-lagu yang menjadi~ dalam erti kata yang lain, lagu-lagu yang menjadi 'lagu wajib' si tukang tulis.

Mungkin ada (macam ada) yang nak tahu apa lagu kegemaran aku yang selalu diulang pasang sepanjang bulan ini, maka inilah lagu-lagunya. Inilah dia lagu yang baru masuk 'library mp3' yang sedap dan enak dilayan sebegitu saja. Sebanyak 15 lagu yang tiada nombor, disusun secara rambang, secara rawak. Lagu-lagu yang berpotensi jadi best TAPI takde can kita nak dengar di stesen-stesen radio yang memutarkan lagu-lagu klise! Cewah~ Laser nampak??

Betul.. itulah hakikatnya. Hot.FM takkan pasang lagu nasyid punya. Trend sekarang, banyak radio sudah mula terhegeh-hegeh main balik lagu rock kapak yang famous di karaoke jamban. Katanya muzik terbaik.. katanya muzik terkini.. katanya lebih hangat daripada biasa. Kalau mahukan kelainan, dengarlah Muzik.FM... X.FM 100% buatan Malaysia, dan dengarkan juga 89.9 FM.. iaitu Bizz.FM.

Ada 15 lagu?? Kenapa 15?? Suka hati lah.. hehe =P

Sebabnya carta MENJADI disiarkan setiap kali pertengahan bulan, lebih kurang 15 haribulan kan?? Maka 15 lagulah. Sekejap! Tapi hari ni 14 haribulan kan?? Jawapannya, Februari ada 28 hari kan??

Sudah lah.. layan saja carta MENJADI ni;

Maher Zain - For the rest of my life
Lady Antebellum - I run to you

Saujana - Jalan Sehala

Nowseaheart - Inspirasi

Daughtry - Tennessee Line

Gavin de graw - Cheated on me

The times - Picagari

Adam Lambert - Whataya want from me

Muse - Undisclosed desires

Ramlah Ram - Radang Rindu

Naizle - Pendeta

Lenka - Trouble is a friend

Mawi & Diana Danielle - Penyembuh rindu

Hujan - Kau harus ada

Datuk CT - Tahajud Cinta


No comments:

Post a Comment