Hebahan

Friday, January 1, 2010

LALU terkenal

Sebelum ni, sebelah mata pun orang tak pandang mereka. Namun, tiba-tiba saja nama-nama ini meledak. Isunya macam-macam. Ada sebab kontroversi, ada sebab pencapaian, ada sebab berbakat, ada yang sudah meninggal baru orang kenal. Kebanyakannya orang tak kenal pun nama-nama ini. Alih-alih tahun tahun 2009 nama ini meletup. Terimalah~

a) Nik Nur Madihah - Anak nelayan berasal dari Kelantan yang mencipta kejayaan SPM tahun 2009. Sekolah YIK (Yayasan Islam Kelantan) berjaya membuka mata dunia.


b) Tiz Zaqyah Razak - Gara-gara Nur Amina, orang turut mengharapkan Tiz juga seperti Nur Amina. Walaupun telah beberapa tahun bergelar pelakon, namun fenomena Nur Kasih yang melanda Malaysia & Singapura telah menaikkan nama Tiz Zaqyah.



c) Kartika Sari Dewi Shukarno - Bekas model sambilan dari Sungai Siput, Perak ini sanggup disebat kerana didapati bersalah minum arak. Namun, sehingga kini, segalanya masih tertangguh.


d) Maizawati - Bekas isteri "ustis" (ustaz+artis) Akhil Hayy ini juga tiba-tiba saja mendapat tempias glamour. Siap ditawarkan menyanyi dan menjadi jurucakap produk.


e) Teoh Beng Hock - Kematiannya mencetus tanda tanya. Misteri yang menyelubungi kematiannya masih belum terlerai. Bedah siasat kali kedua telah dilakukan. Kita nantikan hasil dan keputusannya bagaimana...


f) Susan Boyle - I dreamed a dream. Itulah lagu yang membuka mata dunia. Walaupun tidak berjaya dalam pertandingan Britain's Got Talent. Wanita berusia 48 tahun dan masih bujang, Susan Boyle membuktikan bakat mengatasi segalanya.


g) Jenson Button - Sebelum ini kehadirannya dalam pertandingan lumba kereta F1 tidak diambil peduli. Bukan pencabar utama. Alih-alih, inilah Juaranya yang mengalahkan penyandang Lewis Hamilton. Pelumba British ini dinobatkan selaku juara keseluruhan ketika pertandingan belum tamat kesemua pusingan. Musim depan, Button menjadi rakan sapasukan Hamilton bersama McLaren.


h) Manohara Odelia Pinot - Model dari Indonesia yang berkahwin dengan kerabat Kelantan ini tiba-tiba mendakwa dirinya didera, lalu mahu lari. Lari lah engkau! Lalu kena saman berjuta-juta. Mungkin hasil lakonan sinetron kisah hidupnya itu mampu melunaskan semua saman tersebut agaknya.


i) Mariam Johari - Warga emas yang merantau ke Korea ini telah pergi. Dapat bertemu semula dengan ketiga-tiga anaknya setelah sekian lama terpisah sebelum pergi buat selamanya.


Soal berkaitan wasiat di mana menerusi wasiat tersebut, Mariam mahu mayatnya diebumi mengikut cara orang sebelah sana. Hal ini telah mencetuskan perdebatan hangat. Alhamdulillah, segalanya telah selesai dengan baik.


j)Elizabeth Wong - ADUN Bukit Lanjan ini telah menggemparkan Malaysia terutama negeri Selangor ekoran tersebarnya secara meluas gambar yang mengaibkan itu. Soal privasinya dicerobohi, rumahnya dimasuki oleh orang yang dipercayai, maka bercutilah YB Eli. Setelah tamat cuti, keadaan mula kembali seperti biasa.


No comments:

Post a Comment