Hebahan

Thursday, August 20, 2009

Menyerlah di awal musim.

Itulah kata-kata yang paling tepat buat pasukan kegemaran aku, Arsenal. Go Gunners! Sudah dua musim berturut-turut Arsenal menyerlah di awal musim. Elok-elok mendahului carta liga, namun menjelang Januari akan datang, segalanya seakan berubah.

Musim terbaru, skrip yang sama nampak seperti mahu dikitar semula. BPL secara rasminya telah dimulakan. Sejarah tercipta, tiada perlawanan yang seri! Menang atau kalah, itu saja yang ada. Tatkala Chelsea mendapat kemenangan minit ke-90, MU menang tipis 1-0, dan Liverpool kalah mengejut kepada Tottenham Hotspurs, alih-alih Arsenal pasukan yang diramal tersingkir Top 4 menjadi pilihan utama merangkul EPL!

Semuanya gara-gara kemenangan besar 6-1 ke atas Everton, finalis Piala FA dan mendapat tempat kelima musim lalu. Lepas tu, Arsenal menang lawan Celtic, kelayakan ke Champion League, dan tiba-tiba MU pulak rebah menentang Burnley! Pasukan yang baru saja naik taraf.

Nah~ aku dah jumpa pasukan ala-ala Wigan, Reading dan Hull seperti musim lepas-lepas. MU memang tempang tanpa CR7 dan Tevez. Liverpool tak biasa nampaknya tanpa kelibat Xabi Alonso. Chelsea mungkin perlukan masa bersama pengurus baru, Ancelotti setelah Hiddink memberikan sentuhan midasnya.

Soalnya Gunners! Wenger masih tak mahu beli pemain. Merasa cukup dengan apa yang ada. Musim lepas, pembelian Arshavin sangat berbaloi. Musim ini, Thomas Vermaelen pula. Wah, memang berbaloi. Mungkin Wenger membuktikan membeli dengan berjimat-cermat sangat menguntungkan.


Thomas Vermaelen, bekas kapten Ajax yang bermain di posisi pertahanan. Perlawanan pertama dah jaring gol! Gol debut oleh pemain bek tu. Sebijik gaya Nemanja Vidic! Adik-beradikkah?? Vidiv orang Serbia, manakala Vermaelen orang Belgium. Sama seperti Fellaini, pemain Everton rambut gerbang itu~


Walaupun Adeboyor sudah ke City, namun Van Persie, Bendtner, Eduardo dan Walcott masih ada. Toure sebagai bek turut ke City, siapa pemain bek yang tinggal? Clichey, Sagnia dan Gallas. Nah~ ambik kau Vermaelen! Pemain ini akan menyerlah musim ini. Awas!



Adakah skrip yang sama seperti dua musim sudah akan berulang lagi? Hanya kapten, Fabregas dan rakan-rakan akan menentukan. Sebagai penyokong, kita hanya menyaksikan. Mereka yang menjanjikan perlawanan yang hebat di awal musim. Permulaan yang baik, tak bermaknan pengakhirannya juga menarik!

No comments:

Post a Comment