Hebahan

Saturday, March 1, 2014

CDC Februari 2014


(1) Apa kaitan PRK Kajang dengan krisis air di Selangor?? Siap ada catuan lagi ni. PRK Kajang bakal menyaksikan perebutan kerusi DUN Kajang antara DSAI, Ketua Wanita MCA Datin Seri Paduka Chew Mei Fun, dan Zaid Ibrahim (kalu jadi). Eh, ISMA tak mahu letak calon muslim berwibawa ke kali ni?? PRU 13 hari tu 6 penjuru ya di Kajang. Ketika krisis air di Selangor semakin meruncing, Tan Sri Khalid Ibrahim tunjuk kuasa yang beliau ada dengan menandatangani perjanjian dengan kerajaan pusat berkaitan Perjanjian Langat 2. Siap tawarkan air percuma di KL lagi ni.

TT : Nasib baik Herman Tino atau Lee Chong Wei tak bertanding. Namun, Herman Tino siap tujukan lagu lagi buat DSAI. Adakah DSAI berdolak-dalih lagi isu merebut kerusi MB Selangor (yang baru naik gaji)??

(2) Kes saman menyaman. Ada yang menang, ada yang kalah. Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang kena saman. Dalam waktu yang sama, bekas MB Perak, Datuk Seri Nizar pula menang saman ke atas TV3 suku isu nombor plat dan kerabat di-raja. Sindir-menyindir video parodi Teresa Kok pun boleh tahan juga. Ramai yang menggelabah unta siap lumur darh ayam ke atas foto Teresa Kok. Buat malu saja. 2 kali 5.

TT : Sarawak ada KM baru..Tan Sri Adenan Satem, namun Yang di-Pertua Sarawak yang ketujuh ialah Tan Sri Abdul Taib Mahmud. Emmm... ibarat terlepas mulut harimau...masuk ke mulut buaya.


(3) Persaingan alam maya. Internet atau lebih tepat lagi, media sosial merupakan platform untuk mempromosi atau memburukkan sesuatu produk. Mula dengan isu Chef Wan komen nasi lemak MAS "telanjang" dan memalukan. Lalu Air Asia buat iklan nasi lemak kami "lengkap". Alih-alih MAS balas balik dengan mendakwa mereka mampu terbang ke Maldives. Tak habis di situ.. Chef Zam pula komen pasal asam pedas MAS.

TT : Tak habis di situ.. Chef Wan komen pula pasal rancangan masakan Selebriti Chef, Nik Michael yang baru setahun jagung katanya.

(4) Yang penting Nik Michael calon Top 5 ABPBH 2013 ok. Tapi ABPBH 2013 bulan April. Bulan Februari 2014 ada 2 rancangan anugerah. Anugerah MeleTOP yang amat syok sendiri..dan kontroversi kostum Neelofa yang hazab lebih diperktakan. Dan inilah punca trending ya.. bukan sebab memuji tetapi sebaliknya. Dan juga Anugerah Drama Festival Kuala Lumpur yang sepi dan tak dapat sambutan akhirnya berjaya diadakan. Apa-apapun itu Malam love You Mr. Arrogant. Meletup-letup Zara Zya.

TT : Nasib baik pengacara Sherry Alhadad dan Zulin Aziz menyelamatkan keadaan. Err.. tak sabar tunggu kak Amy Mastura yang happy go lucky mengacarakan ABP nanti. Sayangnya gandingannya Fafau lemau!

(5) Isu bercerai...jodoh tak kekal. Antara yang sah bercerai primadona Erra Fazira-Engku Emran. Namun, hak penjagaan anak dapat kepada suami. Hmm.. Liza Abdullah juga bercerai. Dalam proses naik turun mahkamah si Nurul Izzah. Rumours yang bertiup kencang pula si Dynaz. Sampai Sultan Melaka buat troll isu cerai ni. Tak sensitif langsung sampai Nora Danish sentap!


TT : Jangan cari pasal.. nanti kita berJDT. Ops... #kataKerjaBaru

(6) Peristiwa terowong! Jaguh dalam terowong. JDT. Memang satu sejarah. FAM telah memutuskan JDT menang 3-0 ke atas T-Team setelah T-Team menarik diri sewaktu separuh masa kedua mahu bermula. Semuanya gara-gara insiden pukul melibatkan orang tertinggi dan ternama. Tambah menghangatkan lagi keadaan pemain gantian T-Team, Irfan Ghani dari Johor kata tiada insiden. MB Terengganu, Ahmad Said tak puas hati minta pemain angkat sumpah depan Al-Quran. Alih-alih Irfan Ghani pun angkat sumpah dan isytihar diri bersara daripada bola sepak. Isy... sumpah main-main. Ni semua bermula dengan Sepol Buhari.

TT : Khabarnya jurugambar ASTRO yang berkongsi scene dalam terowong diberhentikan kerja?? Terus ASTRO tak siarkan perlawanan melibatkan JDT di Stadium Larkin.

(7) Penemuan fossil gigi dinosaur di kawasan pedalaman Pahang. Sekumpulan paleontologis dari UM telah menemui fosil tersebut yang ukuran panjangnya 23 mm, lebar 10 mm dalam batuan sedimen yang diberi nama Spinosaurus Aegyptiacus. Maka, tak hairan kenapa Malaysia ada sumber minyak bukan?

TT : Duit BR1M dah masuk.. #untonglaa.. Dan boleh mohon rumah PR1MA ya~

(8) Ada 2 drama bersiri yang cetus fenomena dengan sebab yang berbeza. Ariana Rose sebab jalan cerita dan juga barisan pelakonnya yang amat segar bersama lakonan yang begitu berkesan. Gandingan Keith Foo dan Fathia sangat berkesan. Seterusnya drama Bukan Kerana Aku Tak Cinta. Sekali lagi Sharnaaz Ahmad cetuskan kontroversi sebab nak pukul perempuan mengandung, Nisda (yang turut ada sejarah bergaduh juga sebelum ni). Ada yang menyebelahi si Jebat.. ada yang tidak.

TT : Filem Cina Malaysia, The Journey dah pecah rekod box office KL Gangster

(9) Sesat lagi menyesatkan. Ada 2 individu kontroversi. Pertama, Kassim Ahmad (yang dapat sokongan mantan PM). Terang-terang anti hadis. Kedua, pengasas page Melayu Murtad Pantai Timur. Nama diberi Juli Sumardiati. Khabarnya kerja offshore macam tu.. dan TSAM mendakwa kenal keluarganya sebab orang Ketereh katanya. Sebut pasal TSAM, cerita bola lah sikit. Kelantan masih terumbang-ambing setelah kehilngan ramai pemain termasuklah Bojan Hodak yang kini sah menjadi Pengurus JDT-RW. Haha. Arsenal pun macam tu lah.. kempunan piala. Nasib baik mara semi Piala FA mengelahkan Liverpool setelah peristiwa memalukan 5-1.

TT : Admin fanpage Sukanstar memang legend. Baik punya troll & nganjing #PFSLT (presiden FAM, sila letak jawtan)

(10) Konsert Datuk Siti Nurhaliza di KLCC berlangsung dengan jayanya. Tu pun masih ada yang tak puas hati sebab isu DCT sambut birthday Datuk K dengan bermisai bagai. Lainlah kalau isu Zizan-Emma Maembong tu. Agak panas lah juga. Apa-apapun...drama Emma Maembong, Petua Memikat Suami memang sedap layan. Tapi kena letak klasifikasi 18 lah. Macam tak sesuai je untuk tontonan umum.

TT : Ada dengar cerita retis diva tak mampu "skipping" ketika ditemubual sewaktu konsert Shah Rukh Khan. Siapakah?

No comments:

Post a Comment