Hebahan

Friday, March 29, 2013

Bubar??


(i)

Bubar!

Bubar parlimen??

Belum lagi!

Bubur!


(ii)

Tapi.. aku rasa nak bubar blog ini...

Serius??

Bukan. Aku tak tahu macam mana nak taip.. apatah lagi hati sendiri tak tahu bagaimana mahu menterjemah perasaan ini menerusi aksara-aksara papan kekunci.

Jemari ini tidak lagi selincah dulu.. tidak lagi ligat seperti dulu.

Ah! Kau tak tahu menari.. mahu salahkan lantai??

Dasar orang yang membakar kelambu apabila menyalahkan nyamuk.

Nyamuk! Menyibuk.. mengamuk.. merajuk~

Langau! Macam toot~

Agas! Akan aku tebas. Aku mampu menebas sawang-sawang yang mula bersarang. Ya..itu aku mampu.

Aku mampu mengulas.. mahupun mengular~

Aku boleh kemaskini.. kemas sendiri.. dan balik sendiri. Semuanya sendiri.


(iii)

Aku rasa nak bubar blog ini...

Serius??

Aku mahu keluar daripada kepompong jahiliah juga degiliah

Keluar.. terus lari & bebas menari..

Ke sana sini..

Macam awal-awal dulu..

Sewaktu masih mentah bergelar wartawan indie

Blogger yang punya idea bernas.. kisah berkias.. madah berhias

Bahasa yang dekat dan jinak

Rapat & tidak meliar.. meliung ke sana sini

Akhirnya begini...

Sudahnya hanya menemui jalan buntu!


 (iv)
 
Aku rasa nak bubar blog ini...

Serius??

Maknanya?? Aku sudah bosan!

Ertinya?? Aku sudah rimas!

Maksudnya??

Bosan dan rimas dengan keadaan

Kondisi yang tidak mengizinkan

Posisi yang menyulitkan

Sukar untuk dijalinkan hati yang berbalam

Hatiku bukan pualam


 (v)

Aku rasa nak bubar blog ini...

Serius??

Ya, aku serius!

 

p/s : Bila parlimen Malaysia nak bubar ni? Kacau mood betul. Tak boleh merancang cuti dengan baik. Orang nak undi BN..kena pergi Korea pulak.

No comments:

Post a Comment