Hebahan

Sunday, January 15, 2012

CEMAS!!!



Cemas..
Aku lemas...
Dalam lautan manusia
Terpalit noda teraruh dosa
Menangguk di air keruh
Kiambang tidak lagi bertaut
Kala biduk berpaut

Cemas..
Aku panik..
Tiada simfoni mahupun harmoni
Dunia ini seakan-akan testimoni
Seantero alam menjadi saksi
Seluruh buana menjadi paksi
Akan kejahilan diri


Cemas...
Aku trauma...
Kerana kedegilan diri
Mungkin jua kerana tuah tidak menyebelahi
Atau mungkin..
Itulah yang tertulis sejak azali
Tersirat di kemudian hari

Cemas..
Aku fobia..
Berada di kerusi empuk
Selesa diteduhi awan kepuk
Yang pastinya akan sirna
Mencampak diriku ke dalam bahaya
Aku terkesima



Cemas..
Sempatkah aku?
Dan berlana?
Tolong aku..
Tolong selamatkan aku..
Tolong ingatkan aku..
Tentang hari itu.

p/s: Puisi ini siap ditulis usai "tragedi" yang baru sahaja menimpa Tukang Tulis. Kisahnya? Entri akan datang.

No comments:

Post a Comment