Hebahan

Saturday, July 31, 2010

Library MP3

Haha.. Tajuk pun dah menggambarkan entri kali ini pasal apa. Masa aku belajar dekat UPM dulu, dapat gelaran ASTRO.. gara-gara macam-macam ada. Dan ada juga yang panggil aku Library MP3 sebab macam-macam lagu ada dalam PC. Nak lagu apa? Terkini? Lama? Rock? Nasyid? RnB? Jazz? Dangdut? Macam-macam ada.

Tapi, diorang nak aku bagi cadangan.. lagu apa yang sedap untuk dilayan. Maka, tak dapat tidak, wujudlah istilah "lagu wajib" yakni lagu yang kita dengar pertama kali macam tak sedap. Tapi bila diulang-ulang banyak kali boleh jadi lagu tema hidup sesiapa saja. Haha. (contoh? Panas - Ifa Raziah ditujukan buat SKM. Haha)

Maka, aku pun wujudkan label Library MP3 seperti di bawah untuk cari koleksi lagu yang pernah aku senaraikan sebelum ini. Carta menjadi..lagu yang semakin menjadi-jadi. Jadi, bagi tak menghampakan sesetengah pihak, terimalah buat kali kedua bulan Julai, 15 lagu yang menjadi... siulan.. bualan.. kutukan.. dan sebagainya. Layan saja~

Yuna - Gadis Semasa
Sheil Majid - Dengarkanlah
Lifehouse - Halfway Gone
Charice ft Iyaz - Pyramid
Kunci - 1 Sama
Farhan - Moga
Nas Adila - Bidadari Syurga
Taio Cruz ft Ludacris - Break Your Heart
B.O.B ft Bruno Mars - Nothing On You
Maroon 5 - Misery
Vince - Layan Saja
Tomok - Arjuna
Ning Baizura - Mama Papa
Faizal Tahir - Hanyut
Theory Of A Dead Man - Not Meant To Be

No comments:

Post a Comment