Hebahan

Saturday, August 23, 2014

Harga kemenangan atau persahabatan ??

Sepatutnya, entri ini sudah lama disiarkan, namun faktor kekangan masa.. memang amat membataskan! Sejurus kemenangan kami, ataupun ketika Piala Dunia Brazil sedang hangat.. tapi langsung tak sempat!

Kisah persahabatan... kisah persaudaraan... resipi kisah kejayaan... ramuan kisah kebanggaan.. dirangkumkan dalam satu kisah.. SAW 6!




Amboi! Jangan gelak. Ini adalah hasil suntingan sahabat-sahabat yang memang tak ada kerja! 

Ada orang tanya.. "ko tak marah ke Mus? Tak bengang?"

Jawapannya.. pada mulanya memang agak bengang lah. Sebab aku tak cari pasal, alih-alih kena serang dan tak dapat pertahankan diri serta balas balik. Namun, atas dasar persahabatan kami yang agak pelik...aku telah maafkan. Layankan saja yang termampu..

Kenapa pelik? Pertama dari segi usia dan status. Aku paling tua di kalangan mereka.. Alaa.. apa ada dengan umur? Cuma angka.. beza 3,4 tahun saja. Cuma yang pasti, status aku sebagai suami dan bapa, manakala mereka masih bujang.

Kedua dari sudut "darjat". Wah, ni bukan kisah antara 2 darjat ok. Sebab aku dan mereka (terutama si Azran gila) adalah hubungan antara pekerja(bos) dan sukarelawan(anak buah). Dah memang kita kenal dah lama.. semenjak aku bekerja di Petrosains pada tahun 2010 sehingga sekarang (hampir 4 tahun). Jadi, di manakah titik persamaannya?? Sama, dan saling memahami terutama dari segi kewangan dan juga berkongsi minat yang sama (bola sepak, sokong pasukan yang sama, Arsenal dan berfutsal)

Maka, bila dah rapat, tak logiklah kalau tak kena usik, tak kena bahan...~ mula dengan kisah Saw 6 (di atas)  berlanjutan dengan Husain Bolt bagai...




Dan inilah hasilnya... juara Futsal VAD 2014 (dan masih kena bahan) sebab aku jadi kapten pasukan Hunny!




Jadi yang mana lebih berharga? Harga persahabatan .. kenangan.. memori yang indah itu lebih berharga!

No comments:

Post a Comment