Hebahan

Friday, August 12, 2011

Berpindah - Dari mana mahu ke mana ?

Ini bukan berita pasal pindah-randah. Juga bukan cerita pindah rumah. Tetapi dalam konteks sukan bola sepak, berpidah kelab samada secara pinjaman, berpindah sebab tamat kontrak atau berpindah dengan yuran perpindahan yang dirunding bersama antara 2 pihak.

Setelah berpindah, mungkin angin perubahan melanda. Yalah! Berubah angin, berubah pandangan, berubah kedudukan. Mungkin di kelab lama, keserasian telah tercipta dan mungkin mengambil masa untuk perform di tempat baru. Begitulah juga sebaliknya.

Sukan Bola Sepak Inggeris musim 2011/12 telahpun bermula. Dimulakan dengan kejuaraan pasukan Menyu yang merangkul Perisai Komuniti. Ternyata Menyu dicemburui ramai sebab pasukan ini seimbang antara pemain senior dan junior. Yang penting, mereka memiliki mentaliti seorang juara. Itulah hakikanya walaupun pahit untuk ditelan oleh penyokong Gunners seperti aku. Haha.

Dah! Tak payah buang masa. Berikut merupakan senarai 15 perpindahan pemain yang menjadi tumpuan  dan pilihan Tukang Tulis buat masa ini:

Lille - Arsenal - Gervinho  


Southamphton - Arsenal - Alex Oxlade-Chamberlain


Barcelona - Chelsea - Oriol Romeu


Arsenal - Man City - Gael Clichy


Aston Villa - Man U - Ashley Young


Man City - Aston Villa - Shay Given


Wigan - Aston Villa - Charles  N'zogbia


Aston Villa - Liverpool - Stewart Downing


Blackburn - Man U - Phil Jones


Bolton - Wigan - Ali Al Habsi


Blackpool - Liverpool - Charlie Adam


Atletico Madrid - Man City - Sergio Aguero


Atletico Madrid - Man U - David De Gea


Birmingham - Sunderland -  Sebastian Larsson


Barcelona - Tottenham - Cristian Ceballos

Sementara itu spekulasi mengatakan Fabregas ke Barcelona makin bertiup kencang. Khabarnya Barcelona akan bayar Arsenal 36 juta pound dan Fabregas akan tambah sendiri 4 juta pound guna duit sendiri. Wow.. biar betik? Sanggup woo~

Manakala Samer Nasri pula main tarik tali nak ke Manchester City. Dan.. Sneidjer jadi ke mahu sertai Menyu? 3 nama ini akan membuatkan permulaan musim BPL 2011/12 lebih hangat daripada biasa, kalah hok ep em.

TT : Rusuhan di kota London mutakhir ini.. mungkin membuatkan beberapa perlawanan tertangguh terutama di kawasan Tottenham dan yang berjiran dengannya.

No comments:

Post a Comment